מוסדות "קול רינה" בראשות הרב יורם אברג'ל זצוק"ל
פייסבוק
הרשמה
חיפוש
דלג על חיפוש
תוכן העמוד
דלג על תוכן העמוד

חודש כסלו

היוונים רצו להראות שחכמת התורה היא רק עוד חכמה ולא כדאי להתמסר אליה ולהישאר נאמנים. האור של חנוכה מדליק כל שנה מחדש את אהבת הנעורים אליה ומגלה את האור הגנוז שבתוכה.
כשאדם עובר עליו מה שעובר עליו והוא בכל זאת לא מתלונן, מקבל בשמחה ואומר לשם הכל ממך, מבין שהשם לא חייב לו הסבר והוא עשה את הכי טוב שיכול להיות לו, מאותו רגע הקב''ה שוקל שוב את הגזירה וממתיק מעליו את הדין.
אל תאבד את רגעי הנצח של הדלקת נרות חנוכה. אלו רגעים שבהם יש עת רצון גדולה בשמיים וככל שנותנים יותר חשיבות לחנוכיה ולנרותיה, יושבים לידה ולא ממהרים ממנה, הקדושה שבהן חודרת לילדים ומלווה אותם לאורך חייהם.
יוסף הצדיק זכה לכל מה שזכה בזכות שמירת העיניים שלו כיון שמי שאינו נותן עיניו בשל אחרים ניצל מעין הרע של אחרים ועולה לגדולה
ההתסתכלות באור הנרות של חנוכה מסוגל לתקן את העיניים ואת כל הפגמים שנוצרו מהן, ושמונת ימי החנוכה הם הכנה גדולה לימי השובבי"ם, ומכוונים כנגד שמונת ימי מילה, שגם את המצוה הזו רצו לעקור היוונים הרשעים ועליה נלחמו החשמונאים במסירות נפש.
ככל שאדם זהיר יותר שלא להכניס למוחו הרהור עבירה ואפילו כחוט השערה כך זכות המח שלו לקלוט את דרכי ההשגחה גוברת וכח הקדושה מתחילה לפעם בקירבו!
אמר האדמו''ר הזקן, שכן יום זה הוא יום ראש השנה לתורת החסידות אשר השפע שיורד מן השמיים ביום הקדוש הזה הוא אדיר.
סיום התניא עוסק בעניין התחזקות בלימוד התורה ובתפילה שכן אצל בעל התניא מדובר פה ממש בעניין של חיים
קליפת ריב היא קליפה שנדבקת דווקא ב"רבנים" שלא לומדים תורה לשמה אלא מחפשים כבוד ועושר ומוכנים למכור שקרים בעבור השם שלהם. הם מבקשים כספים, מדברים לא טוב על צדיקים אמיתיים, הם עוברים עבירות בסתר ולפעמים באמת יש להם כוחות, אבל שלא באים מהקדושה בכלל. השם יצילנו מהם ומתורתם!
יעקב אבינו מלמד אותנו שהדרך של התורה היא שבזמן הגלות לא להילחם באומות עד שהם פותחים בחזית של מלחמה. כל עוד לא בא משיח את המלחמות עדיף להשאיר בעדיפות האחרונה ולא להתגרות בם כלל.
תורה זה דבר עדין, צריך להתעסק בה בנקיות וטהרה. כל אלו שנקראים מזכי הרבים אך עדיין לא זכו לקדש את עצמם באמת הם מסכנים את עצמם משום שכל הרע של תלמידיהם יכול להדבק בהם כמו המטאטא שמנקה את הרצפה והוא נשאר מטונף.
ליצר הרע יש שבעה כוחות שאותם רצה יעקב לבטל בפגישתו עם עשיו , על כן השתחוה לו שבע פעמים ובכך מנע ממנו הרבה כח של רשע וטומאה לאורך כל הגלות של ישראל.

  1. לעמוד הבא

עבור לתוכן העמוד