מוסדות "קול רינה" בראשות הרב יורם אברג'ל זצוק"ל
פייסבוק
הרשמה
חיפוש
דלג על חיפוש
תוכן העמוד
דלג על תוכן העמוד

חודש תשרי

הרבי מדייק שרש''י בא ללמד אותנו כלל בפרשה: אם ראית איזה בעל זקן או כובע שנראה כתלמיד חכם ובפיו הוא מוציא מילות גנאי על צדיקים ומבקר את מעשיהם בעין צרה, דע לך שהוא ודאי לא מרבותינו.
פיו של אדם צריך להיות נתור ושמור מלשון הרע והשפתיים כבדות כרחיים מלהוציא הגה על שום יהוד. נח ניצל מהמבול משום שנזהר מלדבר בגנותם של אחרים.
האדם נמדד על פי יכולתו לשמור על פה סגור גם כשיש לו הרבה מה להגיד על עצמו ועל אחרים.
לאחר פטירתו של הצדיק מה שנשאר למי שרוצה לדבוק בצדיק הם תורתו והנהגותיו, ומי שלומד את התורה שלו והולך בהנהגותיו ומרגיש שהרב עדיין איתו ומסתכל עליו תמיד, הוא הקשור ברב.
הכעס היא מידה מגונה מאוד שמרחיקה את הקדושה מן האדם. וביסודה של המידה הזו קיימת כפירה באמונה שהכל מאיתו יתברך. הרי אם אדם מאמין באמונה שלמה שהכל מאיתו יתברך ואין רע יורד מן השמים , ודאי שיקבל את הכל בסבלנות רבה יותר.
ארבע דרגות בלומדי התורה לשמה כנגד ארבעת המינים והדרגה הגבוהה מכולם היא במושלם שכולל את כולם ואיננו.
בימי המקדש השמחה בימים אלו פרצה גבולות והיו מנדדים שינה מעיניהם כל השבוע של החג וממנו משכו שמחה ורוח הקודש לכל השנה כולה ועד היום השמחה שעושים בימים אלו יש בכוחה למשוך השגות בתורה לכל השנה
משה ואהרון זכו להיות כנגד בדי ערבות משום שהערבה היא השפתיים ולהם הייתה קדושת הפה שנמנעו לדבר לשון הרע ובכך נמשכה מלכותם, ובכח ניסוך המים להשפיע מים של טהרה שמסלקים את כל המים הזידונים של אומות העולם.
בעבודת השמחה של ימי הסוכות זוכים לתקן את כל החטאים שאפילו בראש השנה וכיפור לא היו יכולים להתקן וכגודל ההשקעה במצוות החג כך הרושם של השמחה מאיר יותר ומלווה את ימי החג ואת כל השנה כולה. חג שמח!!
צריך בעבודת השם תמיד להמשיך הלאה, לא להיתקע. כל יסוד התשובה תלוי בהבנה שאפשר לתקן. גם אם נעשתה טעות, אסור להיתקע. העצבות יכולה להוריד אותך למקומות הרבה יותר שפלים. שתה איזה משהו תירגע ותמשיך הלאה בלי שום פגיעות ומשקעים.
ככל שהמוח פנוי ממחשבות של רוע ותיעוב, כך השם יתברך משגיח על האדם מכל צרה וצוקה ולא נופלת ממנו ההשגחה העליונה לרגע
המפתח לתחיית המתים של כל אדם הוא התפילין. הקשר של הדל''ת שמאחורי הצוואר מזינה את עצם הלוז שממנה תהיה תחיית המתים לעתיד לבוא.

  1. לעמוד הבא

עבור לתוכן העמוד