מוסדות "קול רינה" בראשות הרב יורם אברג'ל זצוק"ל
פייסבוק
הרשמה
חיפוש
דלג על חיפוש
תוכן העמוד
דלג על תוכן העמוד

חודש שבט

לימוד רש''י על פרשת השבוע פותח את הלב לאהבת השם ומכניס יראת שמיים טהורה באדם כיון שרש''י כתב את הפירוש שלו על התורה לאחר שהסתכל הספר תורה של הקדוש ברוך הוא בכבודו ובעצמו.
התיקון הוא הגדול ביותר לחטאים ועוונות הוא השמחה, לא תעניות ולא סיגופים, כיוון שחור קטן בגוף הוא חור גדול בנשמה. לכן תודה לשם בכל רגע ורגע על שאתה נושם וסלק מעליך את הדאגות והמכאובים ותאמין שאת הכל אפשר לתקן ובשמחה.
הנפש הבהמית שלנו מתאווה גם לדברים מותרים. השאלה היא האם זה באמת מועיל לך לאכול את הגלידה הזו עם הקצפת בדיוק עכשיו או שעדיף אפילו לא לפגוש את הגלידה הזו בכלל. אין שום בעיה הלכתית להתענג מהעולם הזה בדברים המותרים ללא גבולות, אבל בשביל להסיר מחיצות בינך ובין השם, אתה חייב להוריד את ה"סתם כי בא לי" מהלקסיקון.
אם בחרת להיתלות- היתלה באילן גדול. כשאתה בא לבחור רב אמיתי, כזה שתוכל ללכת אחריו באש ובמים, בדוק טוב שמדובר באדם שכל חייו הקדיש לתורה ואין לו באמתחתו שום שמץ של שקר או פגם.
במקום שבו מתפללים הציבור בקביעות שם שורה שכינה. גם אם אתה לא זוכה לראות אותה היא נמצאת. לכן אדם שמגיע לבית כנסת מיד השכינה מתחברת אליו ומזהה בדיוק את הבעיות והצרות ומבטלת מעליו גזרות רבות, ובתנאי שיבוא האדם בשפלות וענווה ויראת שמיים.
חוקים נועדו לשמור על החיים. יש חוקים שנקבעו על ידי בני אדם כמו שברמזור אדום אסור לנסוע. חייב לציית כדי לשמור על החיים שלך ושל הסובבים אותך. אך החוקים האלה משתנים ממקום למקום, לפי הצורך. ויש חוקים שהם חוקי התורה, וגם הם תפקידיהם להאריך את ימיו של אדם: תפילין, שבת וכו', ואלו אינם משתנים ממקום למקום ומזמן לזמן.
וכפי שיש חובה קדושה לשמור על חוקי המדינה כן יש חובה לשמור על חוקי התורה ללא דופי.
יום הילולת הרבנית חיה מושקה אשת הרבי מילובביץ' זיע''א. הגעת לבית הפוך, האוכל עוד לא מוכן והילדים שואגים כמו אריות. במקום לפתוח בסדרת שאלות ותלונות למה המצב ככה, תתחיל לסדר בעצמך ורוץ תקנה איזה פסטרמה לבית. תביא את הרוגע הביתה בכך שלא תטיח אשמות ותעשה את מה שצריך בעצמך.
אל תנהג עם הילדים שלך בפשרנות, יום אחד הכיפה הזו ויום אחד המכנס הזה עד שאין עם מי לדבר, ואם תעז להעיר לו משהו, הוא יפתח עליך את הפה שלו בלי לחשוב פעמיים.
על כל יהודי מוטלת החובה הקדושה להפנים ולדעת היטב לו ולכל הנלווים אליו שאין דבר מבלעדי השם. הכל שלו בטוב של האדם והכל שלו גם בהיפך, ולכן צריך ללכת עם המשפט "גם זה יעבור" תמיד. כשטוב לך, אל תתגאה כי גם זה יעבור. כשרע לך אל תשבר, גם זה יעבור. וזה נקרא להיות דבוק בשם, שאתה לא תלוי בשום גורם חיצוני.
כשאתה מצטער ונאנח מצערו של הזולת אתה שובר את מחיצות הברזל של המקטרגים וממתיק את הדין מעליו. וכשאתה שמח בשמחתו של הזולת ומברך אותו, הברכה שלך מתקבלת בשמיים כמו ברכתו של ישמעאל כהן גדול בקודש הקדשים.
לא עוזבים את הרב בשום מחיר
יש אחד שמוסר נפשו לציבור ושמו הולך וגדל וגם לאחר מותו שמו מפואר בפי כל חי, ולעומתו אחד שמוסר נפשו על הציבור ושמו הולך וגדל, עד שביום מן הימים, הלך ודעך וגם אחרי מותו נזכרים מעשיו לגנאי. מה ההבדל בין השניים? זה הלך בתומו וביושרו ולא שינה מדיבורו וחובו לעם בעבור שום דבר, והשני, לאחר שקנה את נאמנותו אצל הציבור, בגד בהם והוליכם שולל.

  1. לעמוד הבא

עבור לתוכן העמוד